logo


Yogainfo.se
Email

Password

 
Startsida | Boka tider-SCHEMA | BLI MEDLEM | KONTAKT | Priser | Yogainfo | Innan du tränar | Effekterna av yoga | Våra yogainstruktörer | HJÄLP FAQ | INTROKURS YOGA | Workshop m Anna B | Rehabyoga | Stela Män | YOGARESOR 2017 | WS, JONAS WESTRING |
yoga ger:               välbefinnande                             inre upptäcktsresa                              nya perspektiv                              harmoni
          
 
Du bekräftar automatiskt, genom din registrering, att du tagit del av informationen på denna sida.
Du tränar alltid på Yoga i Höllviken under eget ansvar och på egen risk!

Bra att veta!

- Var helst på plats i god tid, men skulle du bli försenad så kom hellre sent, än att hoppa över klassen.
- Tänk på att många gillar stillheten innan klassen, ett bra tillfälle att varva ner och släppa kraven för en stund.
- Vi tränar barfota med lediga kläder, typ träningsbyxor och en topp/t-shirt,
- Eftersom vi viker ihop oss och vrider på kropparna bör man undvika att äta precis innan träning. Om du är hungrig, ta en frukt.
- Träna aldrig med alkohol i kroppen eller om du tar starka mediciner.
- Ta gärna av klocka, tunga halsband och stora ringar.
Stäng av mobiltelefonen.
- Dofter kan vara besvärande när man står tätt, undvik därför stark parfym och ha alltid fräscha träningskläder.
- Känn aldrig att du stör om du behöver gå på toaletten under passet.
- Ta gärna med
en handduk om du har lätt för att svettas.
- Kommentarer och frågor som inte är akuta får helst vänta tills efter passet.
- Vid mens bör kvinnor praktisera efter eget omdöme och ev. undvika omvända ställningar under lång tid. Läs mer  (*omvända = ställningar med benen över huvudet).

- Ombyte kan ske i lokalerna men vi har ingen dusch.
- Det finns matta att låna för nybörjare. Efter nybörjarkurs bör man köpa en egen yogamatta, inte minst av hygieniska skäl.

Tänk på att,
- yoga och Pilates inte är en tävling, vare sig med dig själv eller andra.
- om du pressar dig för hårt i ställningarna finns det alltid risk för skador.
- du vid tecken på yrsel eller illamående, lägger dig ner och säger till om det inte avtar snabbt.
- det är OK om det sträcker, men att brännande smärta ALDRIG är OK. Får du ont, avbryt och påkalla uppmärksamhet.

- om du är gravid, sjukskriven, tar medicin, har rygg- eller nackbesvär, högt eller lågt blodtryck etc., så är det viktigt att du informerar om det.
- yoga kan vara mycket bra om man är stressad, har känning av panikattacker eller är deprimerad. Ohälsosamma levnadsmönster, obalanser i kroppen och andra beteenden blir i allmänhet också mycket bättre genom regelbunden yogaträning.
- om du
lider av mental eller allvarlig fysisk ohälsa så är yogan hos oss inte att rekommendera.

- fråga alltid din läkare, om du är osäker.

Om Skador
Det är ytterst sällan som nybörjare skadar sig. Man är ofta medveten på ett nyfiket och uppmärksamt sätt.
Det är snarare yogisar som har praktiserat ett tag och nått medelnivån, som tar i för mycket och det är då skadorna uppkommer.
Muskler är som en tvättsvamp, torr och ouppvärmd kan man rycka sönder den. En uppvärmd muskel fylld med blod och vatten, kan man precis som med tvättsvampen, vrida och dra i rätt kraftigt utan att det blir skador.
Större problem är det med ligament och sammanhållande bindväv. Här fungerar aldrig ryck och upprepade tänjningar, utan det bästa sättet är att stanna en längre tid i samma ställning. Det är så smidigheten och flexibiliteten uppstår.


Genom din registrering som medlem bekräftar du att du läst igenom texten ovan.
Du försäkrar samtidigt att du lämnat all nödvändig information om ditt hälsotillstånd, och att du är medveten om att du tränar på egen risk och under eget ansvar! Är du det minsta osäker, fråga din läkare.


                  

Determination, courage and self-confidence are the key factors for success. If we have firm determination, we can work out obstacles and difficulties. Whatever the circumstances, we should remain humble, modest and without pride.
    - Dalai Lama




 
NEWS
Våra kommande event

- WORKSHOP med ANNA BRUS, 13/5 klockan 13-17, pris 550:-, anmälan via mail till Torgny. Se detaljer i menyn ovan.

- JONAS WESTRING kommer till Sverige för en ANUSARA work shop
den 28-30/7 2017.
Den 30/7 blir det Eye of the Tiger för yogalärare och lite mer erfarna yogautövare. Missa inte det! :)
mer info ovan.

- Vandrings- och yogaresa till Alagna/Italien med TORGNY, i september -17, se menyn,

- Josephine Selander kommer med en Virya work shop 24-25 november 2017.
Mer info: http://www.yogainfo.se/bokning/index.php?m=350:0&site=103

2018
Yoga och skidor till Alagna, Påskveckan 29/3-2/4 2018. Betalning av anmälningsavgift görs först 3 månader före påsk.


Priser och förklaringar
Här hittar du priser, förklaringar av klasserna och lite annat smått och gott:
http://www.yogainfo.se/bokning/index.php?m=197:0&site=103
FaceBook
Följ oss gärna så får du nyheter och info snabbare.
För Rooftopyoga i sommar meddelas endast genom FB.

FB:
"Yoga i Höllviken" 
"Rooftop YOGA Falsterbo"


www.tidbokaren.se